דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודות חשובות בהקמת עסק 

מאת    [ 02/11/2013 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 1713 פעמים ]

הקמת עסק נתפסת כתהליך מסורבל וביורוקרטי ומסיבה זו אנשים רבים נוטשים את הרעיון ומעדיפים להמשיך חייהם כשכירים ללא חשיבות לטיב הרעיון אשר חשבו עליו.

על מנת לעזור להאיר את דרכם של יזמים מתחילים קיבצנו כאן מספר צעדים פשוטים ויעילים בדרך להגשמת חלומכם:

 


    • 

    פתיחת תיקים במשרדי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי - ראשית עליכם להפוך לעסק. לפי חוק על מקים עסק להירשם ב3 המוסדות הנ"ל לצורך תחילת פעילות. התהליך אינו מורכב מידי ודורש סבלנות רבה ושמירה על סדר הדברים, במידה והתהליך מסורבל תמיד ניתן להיעזר בחברות מתמחות או רואה חשבון. פתיחת תיקים אלו הינה פרט טכני בלבד אך מהווה פרט הכרחי וקריטי בהקמת עסק ולכן עדיף לסיים עימו בהקדם.

 


    • 

    הכנת תכנית עסקית- לפני יציאה למסע ארוך יש לקחת מפה ולתכנן מסלול אחריו נעקוב. אותו רעיון תקף גם בהקמת עסק וממומש בעזרת כתיבת תכנית עסקית מפורטת ונכונה. מטרת תכנית זו היא המחשת כדאיות העסק והרעיון לכל המעוניין לשמוע. בעת הכתיבה יש להתחשב בתרחישים שונים ולהוכיח שהיוזמה העסקית ראויה ומצליחה. כתיבת תכנית עסקית ראויה תעזור בכל שלבי הקמת העסק, החל מגיוס מימון ועד מכירת הרעיון לבעלי עניין. כתיבת תכנית זו משלבת מצבי קיצון בעולם העסקים ולכן מומלץ להיעזר בחברת ייעוץ עסקי המתמחה בכתיבת תכניות כגון אלו. כמו כן תהליך כתיבת התכנית יאפשר בהמשך התמודדות עם אותם מצבי קיצון בדרך הטובה והיעילה ביותר.

     


    • 

    פתיחת חשבון עסקי- הפרדת העסק מהחיים האישיים הוכחה כמהלך יעיל ונבון המאפשרת שליטה טובה יותר בניהול ההוצאות וההכנסות של העסק. אמנם אפשרי לשלב בחשבון הבנק האישי את חשבון העסק ואכן רבים מהעוסקים הפטורים או המורשים עושים כך (אך במקרה של חברה בע"מ חובה לפתוח חשבון על שם החברה). עם זאת לרוב הדבר יוצר חוסר ודאות לגבי יציבות ורווחיות העסק . פתיחת חשבון עסקי תהווה כלי נוסף יעיל וחשוב בניהול העסק ותהווה צעד משמעותי ולעיתים קריטי בניהול השוטף.

     


    • 

    השגת מימון לעסק- ללא ספק הגורם המשמעותי ביותר שגורם ליזם הממוצע לזנוח את חלומו הינו השגת מימון. למרבית האוכלוסייה אין את האמצעים הפיננסיים האישיים לממן מכיסם את הקמת העסק ולכן נאלצים לפנות לאופציות מימון אחרות כגון הלוואה, הלוואות מדינה, סיוע לעסקים וכמובן קרן תבור. 3 הצעדים הראשונים יגדילו סיכוייכם משמעותית לקבלת המימון כאשר התכנית העסקית תהווה החלק החשוב מכולם. לא פשוט להבין איזה מסלול נכון עבורכם ואיזה אופציית מימון תהיה הכי יעילה לעסק עליו חשבתם, במקרה זה ניתן להיעזר בחברות ייעוץ עסקי שילוו אתכם החל מהגשת הבקשה ועד לקבלת המימון. בעת הבקשה למימון יש להראות את השימוש שיעשה בכסף (שכירת מבנה, קנית סחורה וכ"ו) וכמובן להעמיד ערובות ראליות והון התחלתי רלוונטי.

     

     

כפי שראינו פתיחת עסק לא חייבת להיות תהליך מפחיד ובלתי אפשרי. בעזרת תכנית עבודה נכונה ורעיון עסקי ראוי גם אתה תוכל להגשים חלומך ולממש את החזון שלך. מחשבה נכונה וקבלת ליווי עסקי מחברות המתמחות בכך יקלו משמעותית על המהלך ויוכלו להיות הצעד הראשון בדרך לעסק משלך.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA) מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי דוא"ל  eran@growth-engines.com אתר הבית www.growth-engines.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב